راجع به رینگ لایت و استند
نوشته شده توسط : سپهریونسی


رینگ لایت در شیراز چیست و چه کاربردی دارد؟
مطمئنا امروزه اسم رینگ لایت هارو زیاد شنیدین. رینگ لایت ها ابزار های ساده نورپردازی هستن که امروزه کابرد زیادی پیدا کردن در واقع اسم رینگ لایت از روی شکل فیزیکیشون انتخاب شده ، رینگ در انگلیسی به معنای “حلقه” است و رینگ لایت‌ها به نورهایی گفته میشه که به شکل یک حلقه بزرگ ساخته می‌شن!

 

 

رینگ لایت چیست ؟ رینگ لایت از یک حلقه تشکیل شده‌اند که روی آن با لامپ‌های کوچک LED پوشیده شده است، کاربرد اصلی رینگ لایت ها در عکاسی و فیلمبرداری در فضای داخلی است ،که در ضمینه های مختلف عکاسی پرتره ، عکاسی ماکرو ، عکاسی از غذا ، برای آرایشگاه ها ، بلاگر ها ، ولاگر ها و … در مجموع عکاسی یا فیلمبرداری که نمای نزدیک با سوژه باشه میشه استفاده کرد.

 

مشاهده محصولات رینگ لایت

این منابع نور دایره‌ای شکل، معمولاً نوری بسیار تخت و بدون سایه ایجاد می‌کنند و ضمناً اگر به عنوان منبع نور اصلی در عکاسی پرتره استفاده شوند، کچ لایت یا بازتاب نور در چشمی که از آن‌ها حاصل می‌شود شکلی دایره‌ای و فوق العاده دارد که روح و زندگی به چهره سوژه می‌بخشد.

عکاسی با رینگ لایت

اما دلیل اینکه این نورها را به صورت حلقوی می‌سازند این است که بتوانید لنز دوربین را در میان آن قرار دهید. یعنی در واقع منبع نورانی، دورتادور لنز قرار می‌گیرد. این دقیقاً برخلاف اتفاقی است که درباره اغلب فلاش‌های روی دوربین و فلاش‌های اکسترنال می‌افتد. جالب اینجاست که برخی از نورهای رینگی اصلاً طوری طراحی می‌شوند که دیگر پایه جداگانه ندارند و عملاً دور لنز خود دوربین قرار می‌گیرند یا روی لنز نصب می‌شوند. اما این نوع کاربرد اصولاً به چه کار پرتره می‌آید و چرا لازم است از آن استفاده کنیم؟

رینگ لایت

 

فهرست مطالب پنهان
چرا رینگ لایت‌ها را استفاده می‌کنیم؟
کاربرد رینگ لایت برای عکاسی ماکرو چیست ؟
تامین‌ نوری یکنواخت و ملایم
کاربرد رینگ لایت در پزشکی چیست ؟
کاربرد رینگ لایت به‌عنوان سوژه در عکس چیست ؟
کاربرد رینگ لایت در عکاسی طبیعت چیست ؟
کاربرد رینگ لایت به‌عنوان چراغ مطالعه چیست ؟
چطور یک رینگ لایت انتخاب کنیم؟
شما چه استفاده‌هایی از رینگ لایت می‌کنید؟
چرا رینگ لایت‌ها را استفاده می‌کنیم؟
رینگ لایت‌ها از معدود نورهایی هستند که برای عکاسی و فیلم‌برداری به یک اندازه کاربرد دارد. کاربرد رینگ لایت در عکاسی، معمولاً برای سوژه‌هایی است که لازم است از نزدیک از آن‌ها عکاسی کنیم. می‌دانیم که هر چقدر دوربین و منبع نور به یک سوژه‌ای نزدیک‌تر شوند، جهت دید دوربین و زاویه فلاش، از هم دورتر می‌شوند و باعث ایجاد سایه‌های بیشتری در اطراف (خصوصا در زیر سوژه) می‌شود. به خصوص زمانی که از فلاش‌های اکسترنال استفاده می‌کنیم، معمولاً لامپ یا همان قسمت سر فلاش در فاصله‌ای نزدیک به 15 تا 20 سانتی‌متر بالاتر از دهانه لنز قرار دارد و باعث می‌شود در عکس‌های نزدیک و کلوزآپ، سایه‌های تیز و شدیدی زیر چانه و بینی و ابرو‌ها ایجاد شود.

علاوه بر این درباره عکاسی ماکرو، (مانند عکاسی از چشم‌ها، عکاسی از دهان و دندان در رشته‌های پزشکی و همچنین عکاسی از اجسام خیلی ریز) همواره مشکل نوردهی در نقطه مورد نظر وجود دارد و شاید نتوانید زاویه تابش نور را به سمت سوژه هدایت کنید.

در چنین مواقعی، تنها گزینه کاربردی، نور فلاش رینگ لایت است.

دقیقاً مانند همین شرایط را در فیلم‌برداری‌های از نزدیک مانند Vlogging می‌بینیم. Vlogging یا فیلم‌برداری از خود، خصوصا با تلفن‌های همراه که برای برقراری سیمنار‌ها و وبینار‌ها و لایو‌های اینستاگرام کاربرد زیادی دارد، یکی از مواردی است که لازم است چهره شخص کاملاً از نزدیک نوردهی شود.

اگرچه در چنین شرایطی، بهتر است از منابع نور بزرگ و چندگانه استفاده شود تا نور بهتری ایجاد شود، اما خرید رینگ لایت‌ ها را می‌توان یک گزینه ارزان قیمت و جمع و جور برای این کار به شمار آورد.

اما چرا نورهای رینگ لایت را به عنوان منبع نور مورد علاقه آرایشگاه‌ها و عکاسان آرایشی به شمار می‌آورند؟ حتماً تا به حال بار‌ها در ویدئو‌هایی که پشت صحنه گریم بازیگر‌ها را نمایش می‌دهند، روند کاری چهره پردازان را دیده‌اید. در اتاق‌های گریم، معمولاً بازیگران روبروی یک آینه می‌نشینند که دور تا دور آن، با لامپ‌های مختلف پر شده است و در اغلب موارد، خود اتاق هم نسبتا تاریک است. دلیل این انتخاب این است که نور اتاق یا نور سقف، تاثیری روی سایه‌های صورت بازیگر نگذارد و شخص چهره پرداز بتواند صورت را به صورت طبیعی در برابر آینه ببیند.

نکته مهم اینجاست که نورهای دورتادور آینه تقریبا کار همین رینگ لایت‌ها را می‌کند و باعث می‌شود تا کوچکترین سایه‌‌ای روی صورت ایجاد نشود. به این ترتیب شخص چهره پرداز می‌تواند با دقت کامل، تمام اجزای صورت را مشاهده کند.

دقیقاً مشابه همین حالت هم درباره آرایشگران وجود دارد. آن‌ها هم دوست دارند سوژه‌هایی که آرایش کرده‌اند با کمترین سایه اضافی روی چهره‌شان عکاسی یا فیلم‌برداری شوند. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شده، رینگ لایت‌ها یک نور حلقوی بسیار زیبا هم در چشمان سوژه ایجاد می‌کند که بدون نیاز به لنز‌های مصنوعی موجب برجسته شدن و زیباتر شدن چشمان سوژه نیز می‌شود.

 

استند گوشی یا همان پایه نگهدارنده موبایل چیست؟


استند گوشی یا هولدر موبایل (Cell phone Car Mount) وسیله ای است که بدون استفاده از دست می تواند تلفن همراه را در موقعیت ثابتی قرار دهد. هولدر گوشی در کنار محافظ صفحه نمایش و قاب گوشی، به عنوان وسیله ای برای حفاظت از تلفن همراه به شمار می رود و از آسیب هایی نظیر افتادن و ضربه خوردن گوشی جلوگیری می کند.

استفاده از GPS در زمانی که مشغول رانندگی هستید، کاهش عدم تمرکز ناشی از کار با تلفن همراه، برقراری تماس صوتی و گوش دادن به موسیقی حین رانندگی با به حداقل رساندن استفاده از دست ها، مزایایی است که شما را مجاب به خرید استند گوشی می کند. به علاوه برای دیدن فیلم و شارژ بی سیم گوشی می توان از استند های رومیزی استفاده کرد.

مسیریابی و ارتباط تلفنی درون خودرو و تماشای فیلم و سریال در منزل از جمله مواردی است که سبب شده خرید پایه موبایل در شیراز روز به روز افزایش یابد. نگهدارنده های موبایل را از نظر کاربرد می توان به 2 دسته هولدر ماشین و استند رومیزی برای لوکیشن های ثابت مانند خانه و محل کار تقسیم کرد که در ابعاد مختلف و برای نیاز های متفاوت کاربران تولید می شوند.

منابع: https://keyhanstore.com/%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF_%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA

https://keyhanstore.com/%D9%87%D9%88%D9%84%D8%AF%D8%B1_%D9%88_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87_%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87_





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: